Her kan barna prøve seg på eie en restaurant. Det kommer kunder inn i butikken og forteller hva de ønsker på sin Pizza. Som kunden under, der han ønsker alt.
«På toppen av iPad, er det en rød reflektor som leser alt barna gjør i spillet«
Ettersom kunden vil ha alt på sin pizza, må barna finne alt det kunden ber om. I det rød skrinet ligger alt butikksjefen trenger for å lage verdens beste digitale pizza. Barna legge dette ut på pizza-brettet.
Når alt kunden har fått den perfekte pizza, så må barna dra pizza’en mot høyre. Slik at den kan bli stekt i den grønne ovnen.
Men du må ikke tro at kunden kan gå derfra uten å betale. Her blir det matematikk for kjøpmannen.
«Om kunden skal betale 12 kroner, men gir deg 15kr. Hvor mye skal han ha igjen?
Da er det frem med fingrene og regne på hvor mye som må legges på brette.
Et gøy spill som er fint å bruke i en gruppe på 1-3 barn, der de kan øve på å samarbeide, matematikk og vente på tur»
Det kan blir litt hektisk i restauranten etterhvert, flere kunder strømmer til. Men om du som eier, tjener penger vet man ikke før hver måned. Alt du har kjøpt av råvarer for å lage pizzaen, trekkes fra det man har solgt for.
«Her hadde vi en gøy samtale om det å eie en restaurant«
Når det kommer en regnfull høst, skal jeg ha en Osmo dag. Der nesten alt fra Osmo skal testes ut av barna. Men utefra hva barna sa om Osmo Pizza, kan dette anbefales. Jeg ble positivt overrasket.
«Hva passet ikke bedre enn en ekte barnehage pizza til mat denne dage?«
Commentaires